A15 MaVA
Het project A15 MaVa bestaat uit ongeveer 37 km rijksweg (A15) van de Maasvlakte tot het Vaanplein, inclusief de technische installaties, de bruggen, de viaducten, de Botlek- en de Thomassentunnel.
De A15 Maasvlakte – Vaanplein (A15 MaVa) is in vele opzichten een belangrijke verbinding. Het is dé verbindingsweg van Europa’s grootste haven naar het Europese achterland. Tegelijkertijd wordt de weg door vele mensen gebruikt om hun werk in de industrie, op- en overslagbedrijven in de haven te bereiken. De weg geldt ook als hoofdontsluiting voor belangrijke woon- en recreatiegebieden in Zuidwest Nederland.
Door de wegverbreding aan te besteden middels een Design, Build, Finance en Maintain (DBFM) Overeenkomst heeft Rijkswaterstaat ervoor gekozen het traditionele bouwen inclusief het financieren en onderhouden aan een marktpartij te gunnen. Dit gecombineerd met het economisch en maatschappelijk belang van de weg vereist een partij die capabel is om deze brede scope te managen en de belangen van en de samenwerking met Rijkswaterstaat vooropstelt. In dit geval zal A-lanes A15 hiertoe in staat zijn en is verantwoordelijk voor de reconstructie van de A15 tussen de Maasvlakte en het Vaanplein.
Wij ondersteunen het MCo-team door bij te dragen aan zowel algemene processen als projectspecifieke werkzaamheden. Op algemeen niveau verbeteren en vullen we het managementsysteem van MCo aan waar nodig, en adviseren, begeleiden en ondersteunen we projectteamleden bij het toepassen van Systems Engineering. Met deze integrale ondersteuning dragen we bij aan een gestructureerde en efficiënte aanpak binnen het MCo-team.
“Wat ik het leukst vond om te doen was toch het inrichten van projecten. Het analyseren hoe een project in elkaar zit en hoe je dit zo efficiënt mogelijk kunt inrichten.”